Hjälp & kundservice
Välkommen till kundservice!
Vill du kontakta oss? Hör gärna av dig, vi värderar våra användares engagemang högt. Här kan du hitta vanligt förekommande frågor, kontaktvägar och mer.
Vill du kontakta oss? Hör gärna av dig, vi värderar våra användares engagemang högt. Här kan du hitta vanligt förekommande frågor, kontaktvägar och mer.
UC Affärsinformation AB
Org.nr. 556730-7367
Box 353
101 27 Stockholm
Måndag-Fredag 09:00-16:00
Hur loggar jag in på Allabolag?
För att kunna logga in på nya Allabolag så behöver du vara kund hos oss. I samband med köp så ska du ha fått ett aktiveringsmail med en länk som du ska klicka på för att skapa konto och logga in. Titta även i skräpposten. Hittar du inget aktiveringsmail så kan vi skicka ett nytt till dig.
Om du på gamla Allabolag endast har haft ett gratiskonto så kommer du inte att kunna logga in på nya Allabolag. Årsredovisningar och koncerninformation kräver inte längre att du har ett gratiskonto, det är nu tillgängligt för alla utan krav på konto. Dina 5 bevakade företag som du tidigare har haft gratis har utgått. Vill du bevaka företag så ingår detta i Allabolag Plus eller Marknadspaket.
Om du har köpt en rapport på gamla Allabolag så kommer du inte kunna logga in på nya Allabolag med dina gamla kontouppgifter. Din rapport ska du ha fått tillgång till i samband med köp. Om du inte har sparat den så kan vi skicka en ny. När du gör ett nytt köp så kommer du få valet att aktivera ett nytt konto, med tillgång till Kundweb där dina rapporter sparas i 30 dagar.
Hur loggar jag in med BankID?
För att kunna logga in på nya Allabolag så behöver du vara kund hos oss. I samband med köp så ska du ha fått ett aktiveringsmail med en länk som du ska klicka på för att skapa konto och logga in. Titta även i skräpposten. Hittar du inget aktiveringsmail så kan vi skicka ett nytt till dig.
Om du har ett konto sedan tidigare men inte har loggat in med BankID så behöver du först logga in med ditt användarnamn och lösenord, och därefter logga in med BankID. Detta behöver du endast göra en gång, sedan är ditt konto kopplat till ditt BankID.
Varifrån kommer informationen på allabolag.se, och hur ändrar jag uppgifter?
All information som presenteras allabolag.se bygger på offentliga uppgifter som hämtas från bland annat Statistiska Centralbyrån, Skatteverket, Bolagsverket och UC.
Vill du ändra uppgifter ska du vända dig direkt till källan så uppdateras uppgifterna hos oss automatiskt vid nästa avisering. Har du firmateckningsrätt med e-legitimation kan du göra många ändringar själv på verksamt.se.
Vill du uppdatera adress gör du detta på verksamt.se eller direkt hos SCB.
Vill du uppdatera telefonnummer bör du göra detta både på verksamt.se samt hos Eniro
Hur ändrar jag mitt företags adress och telefonnummer?
Vill du uppdatera adress gör du detta hos SCB eller direkt på verksamt.se. Det kan ta upp till två veckor innan uppgifterna syns på allabolag.se. Har ändringen inte gått igenom efter två veckor, vänligen kontakta SCB.
Vill du uppdatera telefonnummer bör du göra detta både på verksamt.se samt hos Eniro
Hur ändrar jag företagsnamn, bolagsordning eller styrelse för ett AB, HB eller KB?
Detta gör du via bolagsverket.se eller verksamt.se.
Hur kan jag ändra branschinformationen för mitt företag?
SNI koderna vi visar kommer från SCB. Vill du ändra SNI kod gör du det på verksamt.se eller hos Skatteverket med hjälp av Blankett SKV 4639. Det kan ta upp till två veckor innan uppgifterna syns på allabolag.se. Har ändringen inte gått igenom efter två veckor, vänligen kontakta SCB.
Är alla företag synliga på allabolag.se?
Ja, Allabolag distribuerar företagsinformation från offentliga företagsregister, och visar publik information och bokslutsdata för alla aktiva svenska företag som finns i offentliga källor.
Kan jag få mitt företag borttaget från allabolag.se?
Du kan inte få ditt företag borttaget från allabolag.se då företaget och uppgifterna är offentliga. Utgivningsbeviset som finns för allabolag.se innebär att webbplatsen har grundlagsskydd enligt yttrandefrihetsgrundlagen.
Varför finns min roll på allabolag.se?
Rollinformationen som presenteras på allabolag.se är publik information från Bolagsverket. Allabolag har ingen möjlighet att radera eller dölja information om rollinnehavare i svenska företag. Utgivningsbeviset som finns för allabolag.se innebär att webbplatsen har grundlagsskydd enligt yttrandefrihetsgrundlagen, läs mer. Har du anmält skyddade uppgifter till Skatteverket har vi valt att inte visa din roll på allabolag.se, trots att din roll egentligen är en offentlig uppgift, läs mer.
När finns årsredovisningen och bokslutet på allabolag.se?
Det brukar ta cirka en vecka efter att Bolagsverket godkänt årsredovisningen innan vi har den inskannade kopian i PDF-format på allabolag.se. Sedan, lite beroende på tid på året, brukar det ta ytterligare minst en vecka innan vi har det registrerade bokslutet i tjänsten. Under sommaren och hösten då det är högsäsong kan man räkna med ett par veckor innan bokslutet är registrerat och klart.
När registrerades årsredovisningen hos Bolagsverket?
För att se när en årsredovisning registrerades hos Bolagsverket kan du följa denna länk och söka på organisationsnummer.
Varifrån kommer uppgiften om antal anställda i aktiebolag?
Dessa uppgifter kommer från den senaste årsredovisningen. Siffran berättar medelantalet anställda under den angivna beslutsperioden. Vi gör inga korrigeringar av antalet anställda om antalet förändrats under året. Skulle ingen årsredovisning finnas, eller om du tittar på en annan bolagsform, visas ibland hur många anställda det finns med ett intervall från SCB.
Vad betyder det att ett företag är aktivt eller inaktivt bolag på allabolag.se?
Flera faktorer vägs in när vi avgör om bolaget är aktivt eller inte. För att ett bolag ska anses vara aktivt på allabolag.se krävs oftast att det är registrerat för något av skatteslagen moms eller F-skatt. Undantag finns dock för vissa bolagsformer.
Varifrån kommer koncernstrukturen?
Detta skapas av UC AB utifrån årsredovisningar. Uppdateringen av koncernrelationer kan ibland släpa efter då nya årsredovisningar bara kommer en gång per år.
Hur får jag tillgång till mina personuppgifter som ni behandlar?
Om du önskar information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig kan du alltid begära detta i form av ett registerutdrag. Du kommer att få svar inom en månad från det att ansökan gjordes. Läs mer.
Kan jag få mina personuppgifter raderade ("rätten att bli bortglömd")?
Du kan få dina personuppgifter raderade om de har behandlats olagligt. Du kan dock inte få dina uppgifter raderade om det finns rättsliga skyldigheter eller rättigheter för oss att behålla uppgifterna. Läs mer.
Kan jag kräva att mina uppgifter begränsas?
Om du exempelvis bestrider att personuppgifterna vi behandlar är korrekta kan du begära en begränsad behandling under den tid vi behöver för att kontrollera huruvida personuppgifterna är korrekta. Läs mer.
Vad gäller för skyddade uppgifter?
Information om Sveriges alla företag, samt juridiskt ansvariga personer associerade med dessa företag, är offentliga uppgifter. Du ger ditt samtycke till detta när du registrerar ett företag eller tillträder en befattning med juridiskt ansvar för driften. Yrkesverksamma har inte möjlighet att radera företagsnamn eller befattningar knutna till företag.
Utgivningsbeviset som finns för allabolag.se innebär att webbplatsen har grundlagsskydd enligt yttrandefrihetsgrundlagen. Om du inte vill att ditt namn ska synas på allabolag.se så kan du begära skyddade uppgifter. Allabolag döljer namn på funktionärer som har anmält skyddade personuppgifter till Skatteverket.
Mer information om skyddade uppgifter finns här:
Skatteverket: https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711.html
Bolagsverket: https://bolagsverket.se/omoss/varverksamhet/sabehandlarvidinapersonuppgifter/skyddadepersonuppgifter.2145.html#sidans-innehall
Vad betyder Uppgift saknas?
Om uppgifter saknas kan detta bero på att företaget är nyregistrerat och att alla uppgifter ännu inte har kommit in till oss.
Kontakt
Vill du veta mer? Fyll i dina uppgifter så hör en av våra experter av sig till dig.